Kabal

Kabal

Podstawowe informacje

włosy: czarne;
pochodzenie: Ziemia;
gatunek: człowiek;
organizacja: Black Dragon, Chosen Warriors (były);
usposobienie: zły;
style walki: Sun Bin, Goju Ryu;
broń: Hookswords;

Ciekawostki

Inne

Zanim otrzymał imię, pod jakim wszyscy go znają, ekipa nazywała go Sandman.

Po raz pierwszy jego zmasakrowaną twarz gracze zobaczyli podczas jednego z jego fatality, gdy zdejmował maskę i straszył przeciwnika. Był bardzo podobny do Strażnika Krypty z "Opowieści z Krypty". Jest też podobny do straszydła z okładek płyt grupy Iron Maiden.

Jak do tej pory, jedynie MK: Shaolin Monks i MK (2011) dało graczom możliwość zobaczenia twarzy Kabala zanim została zmasakrowana. W pierwszym przypadku znaleźć go można na planszy The Wastelands, zawieszonego w klatce na samym szczycie wzgórza. Jesli go uratujemy, w podzięce podaruje nam swoje haki. W MK (2011) widać ją jedynie przez chwilę w Story Mode.

W MK3 uznano go za zbyt mocną postać, więc osłabiono go w Ultimate MK3.

Zwierzak z jego Animality w MK3 nazywa się Qílín. Pojawia się, gdy umiera wybitny człowiek jak np. uczony lub władca i stanowi dobry omen. Czasem nazywany jest też chińskim jednorożcem.

Historia pokazuje, że Mavado zdobył haki Kabala, gdy pokonał go w walce. W MK:A Mavado wciąż je ma, ale Kabal również.

W MKvsDC Kano mówi, że Flash jest niemal tak szybki jak Kabal.

Jeśli przyjrzeć się bliżej jego modelowi 3D w MK (2011), okazuje się, że po spaleniu go przez Kintaro, Kabal stracił także jedno oko.

Ma trzy modele w MK (2011). Normalny, alternetywny (strój policyjny z maską) oraz alternatywny z niepoparzoną twarzą (nie licząc kamiennego, gdy został zabity).

Karta

Steve Beran

(postaci)

Kabal po raz pierwszy pojawił się w MK3. Został zaprojektowany jako swego rodzaju nomad, człowiek pustyni.

Ma naprawdę fajne ciosy jak bieg, w którym przebiega obok przeciwnika i ten zaczyna się kręcić, a potem można na nim wykonać jakieś kombo.

W Deception pojawił się takim, jakim chcieliśmy by wyglądał od samego początku. Daliśmy mu długi płaszcz i plecak, które były częścią oryginalnego pomysłu, ale wtedy, w czasach digitalizacji, nie mogliśmy tego przeskoczyć i płaszcz tylko by przeszkadzał w ciosach.

Kabal zawsze był jednym z moich ulubionych bohaterów, więc bardzo się cieszyłem, że wraca w Deception i będzie miał swój pierwotny wygląd.

Ed Boon

(współtwórca MK)

Chcieliśmy stworzyć postać, która byłaby w jakiś sposób upośledzona. On nosi maskę tlenową, któa podtrzymuje go przy życiu, ale posiada też ciosy, których nie ma żadna inna postać. Wszystkim wydaje się podobać jego tornado, po którym przeciwnik się kręci i jest wystawiony na ciosy. Ma też haki, jako jedna z niewielu postaci w grach 2D, które posiadały broń, co sprawiało, że się wyróżniał. Tak naprawdę był jedną z tych postaci, które były za mocne w Mortal Kombat 3 i musieliśmy trochę go stonować w Ultimate Mortal Kombat 3.

W grach 2D byliśmy ograniczeni do kostiumów, które mogliśmy stworzyć, ponieważ to była grafika digitalizowana. W grach 3D sami tworzyliśmy kostiumy w komputerze i mogliśmy zrobić, co tylko chcieliśmy.

MK3 Kollector's Book

Nieznane fakty!

ulubiony kolor: zielone khaki;
ulubiony film: Mad Max;
ulubiony serial: The Six Million Dollar Man;
ulubiona piosenka: The Way We Were;
ulubiona książka: Stan Zagrożenia;
ulubione danie: sałatka na kolację;
hobby: poszukiwanie złota;
ludzie często mylą mnie z: Jeźdźcami Tusken;
mój bohater: ja sam;
nie znoszę: burzy piaskowych;
ulubiony napój: naturalna woda źródlana;
najlepsza rzecz jaka mnie spotkała to: szansa na zemstę;
ulubione lody: sorbet pomarańczowy;
powiedzenie: I'm dirty, mean and mighty unclean... I'm a wanted man.

Autorzy o postaci

John Tobias: Inspiracją dla niego byli ludzie pustyni [Jeźdźcy Tusken - przyp.] z Gwiezdnych Wojen.

Ed Boon: Kabal jest ucieleśnieniem wielu pomysłów, które przychodziły nam do głowy bez większego zastanowienia... Jako dziecko czytałem komiksy i moim ulubionym superbohaterem był Flash. Myślałem, że to najfajniejsza rzecz pod słońcem i zawsze chciałem coś z nim zrobić.