Blaze

Blaze

Podstawowe informacje

wiek: 1000+;
wzrost: 6' / 1,82m; (boss) 12' / 3,65m;
waga: 210lbs / 95kg; (boss) 2500lbs / 1134kg;
pochodzenie: Edenia;
gatunek: żywioł;
usposobienie: neutralny;
style walki: Hapkido, Jeet Kun Do, Xing Yi, Flames;
bronie: brak;

Ciekawostki

Okiem fanów

Niby wszystko jest jak należy i Blaze'a spodziewało się bardzo wielu fanów. Nic zresztą dziwnego, ponieważ Ed Boon zdradził przed wyjściem MK:DA, że będzie tam postać wszystkim doskonale znana, a jednak nikt nigdy nią wcześniej nie grał. O dziwo, gdy gra wyszła, Blaze nie został odrzucony, ale nie można powiedzieć, by ciepło go przyjęto. Z pewnością miała na to też wpływ historia, która od bardzo dawna kompletnie nie trzymała się kupy. Uratował go fakt, że był postacią, która miała ścisły związek z grami 2D, ale nie pomogło mu to w zawładnięciu sercami fanów.

Poza tym fani są bardzo ortodoksyjni jeśli chodzi o bossów, z których jednym Blaze bez wątpienia był. Jak pokazuje długa i burzliwa historia serii, 99% odrzuci wszystko co nie: dzierży w dłoni młota, nosi hełmu w kształcie czaszki i nazywa się Shao Kahn.

Inne

Wyobraźnia fanów nie zna granic. Jako że nazwali płonącego ludzika na arenie The Pit II Blaze, to nie mogło się obyć bez imienia dla jego przeciwnika, którego nazwano Hornbuckle (to ten zielony Liu Kang, który "walczy" z płonącym ludzikiem). Jak głosi plotka, Blaze'a umieścił tam Tony Goskie.

W krypcie MK:DA można znaleźć wczesny szkic tejże postaci, który wygląda mniej więcej jak płonący Paul Phoenix z serii Tekken, ze stojącymi włosami, gołą klatą i spodniami od piżamy.

Karta

John Vogel

(scenariusz / animacja)

Blaze jest żywiołem ognia stworzonym przez Edeńskich magów. Jego pierwotnym celem było przemierzanie światów i obserwowanie wojowników z super-mocami takich jak Shang Tsung, Shao Kahn, a nawet Rayden. Magowie mieli wizję, że w końcu będzie za dużo super-wojowników i doprowadzi to do Armagedonu. Kiedy Blaze zobaczy, że zagłada jest nieunikniona, wkroczy na scenę i zacznie działać.

Ed Boon

(dyrektor kreatywny)

Blaze jest ostatnim, wielkim bossem w Mortal Kombat: Armageddon, gdzie wszystko prowadzi na sam szczyt tego łańcucha pokarmowego do Blazea, jak to się dzieje w tego typu grach.

Ciosy Blaze'a są masywne i zamaszyste. To nie jest postać posruszająca się z gracją, jest wielki, zwija się w kulę i toczy. Będzie także miotał ognistymi pociskami, powodował trzęsienie ziemi, tworzył kałuże lawy, teleportował się i tym podobne rzeczy. Moim ulubionym ruchem jest, gdy zwija się w kulę i taranuje przeciwnika.

Steve Beran

(scenografia)

Blaze zaczynał jako postać z tła w Mortal Kombat II. Nie można było nim grać, jedynie go zobaczyć na arenie Pit. W tamtych czasach nazywaliśmy go Torch (Pochodnia), ale z powodów prawnych nie mogliśmy [oficjalnie] go tak nazwać, więc nazwaliśmy go Blaze. Co jest w nim fajne w Armageddonie to pokazanie na nim wielu efektów, których nie ma żadna inna postać.