Areny i inne ważne miejsca

Na samym początku chcę napisać o kilku bardzo ważnych rzeczach. Po Pierwsze: zdjęcia aren Tomb i Windworld pochodzą z filmów z MK4, a nie z samej gry. Po drugie: pomijam areny z MKvsDC. Po trzecie: wyjaśniam, że (O) oznacza, iż opis danej areny jest oryginalny, a nie napisany przeze mnie. I jeśli ktoś uważa, że czegoś brakuje, lub coś się nie zgadza, niech da znać, a napewno wszystko sprawdzę i dokonam ewentualnych zmian.

Acid Bath

[ MK:DA / MK:TE ]

Ulubione miejsce walki Shang Tsunga, nawet jeśli to nie on sam walczył. Stary czarnoksiężnik uwielbiał patrzeć jak pechowi przegrani są wrzucani do kwasu i powoli się rozpuszczają.

Arena ta ma też dość długą historię. Pierwszy dół z kwasem Shang zrobił sobie w Outworld, w czasie drugiego turnieju, a zwał się on "Dead Pool". "Acid Bath" zbudował sobie, gdy odzyskał łaskę Shao Kahna, po tym jak ten ostatni musiał się wycofać z Ziemi po inwazji. Na tej arenie sam zabijał wrogów i wysysał z nich dusze. Ponadto zawodnika mógł spotkać jeszcze inny koniec: oblanie kwasem przez posągi Buddy stojące na obrzeżach areny.

Arctika
Arctika

Arctika

MK:A (1) MK:A (2)

To wewnętrzny dziedziniec Pałacu Lin Kuei, gdzie wojownicy mogą staczać pojedynki, z dala od niebezpieczeństw czyhających na nich z zewnątrz. Z dziedzińca droga wiedzie albo do pałacu albo na lodowe pustkowia, gdzie panuje klan Tengu.

Armory
Armory
Armory
Armory

Armory

MK II MK:SM MK:A MK 9

Typowa zbrojownia w Outworld. Wszędzie pełno broni i lawy, z której pomocą kowale robią bronie dla armii cesarza. Niektóre walki drugiego turnieju miały tutaj miejsce. Nad zbrojownią jest grobowiec ("Tomb"), a pod nią pieczara Goro ("Goro's Lair").

Balcony

Balcony

[ MK III / UMK III / MKT ]

Włości Motaro. Można to od razu zauważyć po dwóch posągach centaurów, po bokach komnaty. Pod balkonem jest Komnata Dusz ("Soul Chamber"); widać to po zielonym świetle, które bije z dziury w podłodze.

Bank

Bank

[ MK III / UMK III / MKT ]

Zwykły bank na Ziemi. Surowe wnętrze, czasem gdzieś widać czerwony dywan, a przez okno panorama na Wieżę Shao Kahna. Nad tym pomieszczeniem znajduje się dach ("Rooftop").

Beetle Lair

Beetle Lair

[ MK:D / MK:U ]

(O) "Beetle Lair" leży w Outworld. Budowla ta, przypominająca grobowiec, leży wysoko w Górach Lei Chen. Mówi się, że było to miejsce kultu wojowniczego bóstwa, jak pokazują to malowidła ścienne. Żywiące się krwią żuki poruszają się po budowli i mówi się, że spoczywa tu także potężna broń znana jako Topór Thora.

Bell Tower
Bell Tower
Bell Tower

Bell Tower / Shao Kahn's Tower

MK III / UMK III / MKT MK:A MK 9

Dzwonnica znajduje się na Ziemi i była miejscem walk podczas inwazji Shao Kahna na ten świat. Wojownicy, którym nie udało się wyjść zwycięsko z walki, kończyli z reguły na kolcach umieszczonym sześć pięter niżej.

Botan Jungle

Botan Jungle

[ MK:A ]

Bardzo niebezpieczny teren, z mnóstwem ruin wokół. To właśnie w tej dżungli znajduje się Świątynia Argusa, chwilowo pod obserwacją Czerwonego Smoka, dokąd udaje się Taven na początku swej podróży. Tutaj też ukryli się Kabal i jego dwaj rekruci.

Bridge

Bridge

[ MK III / UMK III / MKT ]

Zwykły most, na którym wojownicy walczyli podczas inwazji Shao Kahna na Ziemię. Nie wiadomo w jakim mieście się znajduje.

Bridge of Immortality

Bridge of Immortality

[ MKM:S-Z ]

Most Nieśmiertelności znajduje się w Netherealm. Łączy stały ląd z piramidą upadłego Starego Boga Shinnoka, gdzie ten ma swą siedzibę. Strzegą go zabójczy strażnicy, gotowi zabić każdego kto zechce na niego wkroczyć.

Cave

Cave

[ UMK III / MKT ]

To miejsce, gdzie Kahn próbował ukraść dusze z Netherealm, przypuszczalnie dlatego, że znajduje się ono blisko tegoż świata. Pod Jaskinią znajduje się Pieczara Scorpiona ("Scorpion's Lair").

Chamber of Artefacts

Chamber of Artefacts

[ MK:D / MK:U ]

(O) Klan Czerwonego Smoka zbudował Komnatę Artefaktów, by przechowywać ukradzione przez siebie tablice i skarby. Najbardziej tajemniczą rzeczą jest miecz zatopiony w wielkim, zielonym klejnocie. Próbują odkryć jego tajemnice poprzez pomieszczeń pod ciśnieniem. Ma na sobie takie same inskrypcje, jakie Quan Chi znalazł w starożytnych ruinach.

Chamber of Daegon

Chamber of Daegon

[ MK:A ]

Komnata ta jest położona głęboko w sercu górskiej twierdzy Czerwonego Smoka. To w niej został uwięziony Caro, by służyć klanowi swą mocą otwierania portali do innych światów.

Church

Church

[ MK IV / MKG ]

Arena ta wygląda jak najzwyklejsze wnętrze kościoła, z sarkofagiem umieszczonym pod ścianą, pod jednym z okiem zdobionych witrażami.

Courtyard / Kung Fu part 1
Courtyard / Kung Fu part 1
Courtyard / Kung Fu part 1
Courtyard / Kung Fu part 1

Courtyard / Kung Fu part 1

MK I / MKT MK:D / MK:U MK 9 (1) MK 9 (2)

Arena znajdowała się na Wyspie Shang Tsunga, na Zagubionym Morzu. To na niej rozgrywały się najważniejsze walki turniejów Mortal Kombat. Po obu jej stronach znajdowały się miejsca dla publiczności, a na zadaszonym podwyższeniu umieszczony był tron Shang Tsung, skąd mag mógł obserwować walczących wojowników.

Dark Prison

Dark Prison

[ MK:D / MK:U ]

(O) Mroczne Więzienie leży głęboko pod Pałacem Shang Tsunga. Więźniowie nie byli kryminalistami, ale kolejnymi ofiarami. Szczęśliwcy szybko znaleźli śmierć w zgniatarce z kolcami, ku uciesze strażników. Inni bezskutecznie próbowali ocalić życia, podczas gdy byli wykorzystywani jako mięso armatnie dla zawodników podczas turniejów Mortal Kombat odbywających się na Dziedzińcu. Mający szczęście umierali, ale jeśli Shang Tsung zabrał energię ich dusz, będą służyli mu na wieczność.

Dead Pool
Dead Pool
Dead Pool
Dead Pool

Dead Pool

MK II / MKT MK:D MK:SM MK 9

(MK9) Zwykli więźniowie w Outworld kończą w lochach Shao Kahna, ale dla tych, dla których zarezerwował nieustanne cierpienie, ostatecznym miejscem docelowym jest Basen Śmierci (Dead Pool). Tu, wąski, betonowy chodnik przecina zbiornik kwaśnych odpadów, zbioru nieudanych tworów Shang Tsunga w Jamach z Ciałami (Flesh Pits). Skazani zmuszeni są patrzeć na przypalone, bezkształtne pozostałości poprzednich więźniów, zwisające z barbarzyńskich haków i dojść do ponurego wniosku, że wkrótce nadejdzie ich kolej zanurzenia w śmiercionośnym bajorze.

Basen Śmierci znajduje się w Outworld. Zainspirowany nim, Shang Tsung stworzył w swym własnym pałacu arenę "Acid Bath". Nieszczęśnicy, którzy przegrali walkę kończyli najczęściej w kwasie otaczającym całą arenę.

Dead Woods

Dead Woods

[ MKX ]

Martwy Las leży się w Królestwie Ziemskim, a w nim jaskinia, w której sercu znajduje się starożytny portal prowadzący do komnaty podobno tak starej jak sami bogowie.

Sam las wygląda jakby kiedyś odbyła się w nim bitwa. W zamarzniętych zaspach leżą ciała dawno poległych wojowników, tak samo jak w ruinach, które widać pomiędzy drzewami. Czasem widać też wilka przebiegającego gdzieś w oddali.

Dragon King's Temple

Dragon King's Temple

[ MK:D / MK:U ]

(O) Ta starożytna budowla leży w Outworld. Sama świątynia jest częścią wielkiego kompleksu, który jest połączony z piramidą znajdującą się w jego wnętrzu, a zwanym "Lost Tomb".

Dragon Mountain

Dragon Mountain

[ MK:D / MK:U ]

(O) Góra Smoka znajduje się w Outworld. Jest praktycznie pusta w środku, z labiryntem jaskiń i tuneli, które przez nią przebiegają. Zbudowana tutaj świątynia poświęcona została kultowi smoka.

Dragonfly

Dragonfly

[ MK:DA / MK:TE ]

(O) Ważka jest najszybszym środkiem transportu na rozległych połaciach Outworld; poza magią. Istnieje wiele takich środków lokomocji, każdy z własnymi portami docelowymi.

Drum Arena

Drum Arena

[ MK:DA / MK:TE ]

(O) Ludzie żyjący na klifach zwani Makeba urządzają tu swoje zawody. Ogromni bębniarze uderzają w swe bębny, podczas gdy wojownicy ze sobą walczą. Powiada się, że gdy walka nie zostanie rozstrzygnięta Konga, największy bębniarz, wyzwie obu wojowników do walki.

Edenian Ruins

Edenian Ruins

[ MK:A ]

Miejsce to zostało zbudowane przez Argusa. To tutaj Taven stoczył ostateczny pojedynek z Daegonem, a potem przeszedł przez portal prowadzący nad krater, co spowodowało podniesienie się piramidy i wyścig wojowników na jej szczyt.

Elder Gods

Elder Gods

[ MK IV / MKG ]

Arena służąca za pole walki wojowników podczas inwazji Shinnoka na Edenię. Ma kilka wielkich ekranów, w których czasami widać twarze Starych Bogów, którym to tak naprawdę komnata ta jest poświęcona. To w niej Fujin składał raport po odparciu inwazji Starego Boga i to tu został wyznaczony jako następca Raydena jako Obrońca Królestwa Ziemskiego.

Emperor's Courtyard

Emperor's Courtyard

[ MKX ]

Arena, gdzie widać zmianę rządów w Outworld. Robotnicy przyozdabiający starą Fortecę Shao Kahna, by odzwierciedlić azteckie korzenie Kotal Kahna. Wszędzie widać też wielkie brązowe węże oraz mniejsze stalowe owinięte wokół kolumn, a także wielki pomnik obecnego władcy w oddali opleciony siecią rusztować, ponieważ wciąż jest w budowie. Z boku widać też próby zburzenia pomnika Shao Kahna.

Evil Monastery

Evil Monastery

[ MK:SM ]

Nieprzyjazne miejsce położone w mało znanych regionach Outworld. Świątynia jest zamieszkana głównie przez demony i Mrocznych Kapłanów cesarza Shao Kahna.

Falling Cliffs
Falling Cliffs

Falling Cliffs

MK:D / MK:U MK:A

(O) "Falling Cliffs" jest nieprzyjaznym miejscem w Outworld. Nękany przez nieustanne wstrząsy i trzęsienia ziemi, ten wulkaniczny region jest bardzo niebezpieczny. Góry dymią tutaj jak gigantyczne kominy.

Fire Well / Well
Fire Well / Well

Fire Well / Well

MK IV / MKG MK:A

Pierwszy raz arena ta służyła za pole walki podczas inwazji Shinnoka na Edenię. Gorąca i parna arena, w której najważniejszym elementem jest wielki piec, w którym ciągle płonie ogień.

Flesh Pits

Flesh Pits

[ MK 9 ]

Pieczara, w której Shang Tsung eksperymentuje na żywych istotach i tworzy różne krzyżówki. Najwyraźniej było to jego główne laboratorium, gdy Shao Kahn nakazał mu stworzyć hybrydę księżniczki Kitany i Tarkaty, której finalnym produktem była Mileena. Sama pieczara jest brudna od krwi, która wiecznie spływa ze ścian oraz rozczłonkowanych ciał zwisających z haków, a nieco w głębi znajdują się akwaria wypełnione cieczą, w których przechowywane są hybrydy.

Golden Desert

Golden Desert

[ MK:D / MK:U ]

(O) Arena otoczona klifami leży na rubieżach Złotej Pustyni. Wieki temu w tychże górach wydrążono tunele i pozostawiono tam pomniki. Po tym jak wybiło tu głębokie źródło, przybyła tu nowa społeczność, tworząc oazę.

Goro's Lair
Goro's Lair
Goro's Lair
Goro's Lair
Goro's Lair

Goro's Lair

MK I MK IV / MKG MK:SM MK:A MK 9

Pieczara Goro znajdowała się na wyspie Shang Tsunga, dokładnie pod Zbrojownią, ale - jak widać - nie tylko tam książę miał swoją siedzibę. Wyglądała dokładnie tak jak porządny loch. Kraty, ciemne zakamarki, skośne i dzikie oczy przebijające z ciemności, a w późniejszej wersji także kolce na suficie, na które przegrany w walce wojownik mógł zostać nabity, jeśli taka była akurat zachcianka wygranego, najczęściej samego Goro. W MK:SM lochy te zamieszkiwały Oni, a samego księcia nigdzie nie było widać.

Graveyard / Cemetery
Graveyard / Cemetery

Graveyard / Cemetery

MK III / UMK III / MKT MK 9

Zwykły cmentarz służący za pole walk wojowników walczących podczas inwazji Shao Kahna na Ziemię. Plotka głosi, że to na nim pochowano Johnny'ego Cage'a po jego tragicznej śmierci z rąk Extermination Squads, ale jak to było z jego śmiercią nikt dokładnie nie wie.

Hell's Foundry / Foundry
Hell's Foundry / Foundry
Hell's Foundry / Foundry

Hell's Foundry / Foundry

MK:SM MK:D / MK:U MK:A

(O) Armia Onagi jest zajęta wykuwaniem mieczy i zbroi na przyszłe bitwy. Tysiące fabryk pracuje bez wytchnienia. W "Hell's Foundry" ogromne stalowe zgniatarki modelują wrzucone do nich bloki stali. Zostaną one użyte do produkcji narzędzi wojny, potrzebnych do obrony władzy Króla Smoka w Outworld.

Lokacja ta znajduje się w Outworld i jest czymś podobnym do Zbrojowni (the Armory). To ogromna lokacja pełna tygli i wrzącej lawy oraz roztopionych metali przekuwanych na wszelkiego rodzaju broń. W Shaolin Monks można tam spotkać Orochi Hellbeast, a także znaleźć potężny topór, jedyną broń zdąlną skruszyć kryształy blokujące wrota do Areny Kahna (Kahn's Arena).

House of Pekara

House of Pekara

[ MK:DA / MK:TE ]

Dom Pekary był miejscem kultu zbudowanym na grobowcu starożytnych, wojowniczych królów. To właśnie w labiryncie pod tą budowlą Shang Tsung podstępem nakłonił Kenshiego do uwolnienia dusz tychże królów.

Ice Falls

Ice Falls

[ MK:SM ]

Ice Pit

Ice Pit

[ MK IV / MKG ]

Arena ta służyła jako miejsce pojedynków podczas inwazji Shinnoka na Edenię. Z oszronionymi, zaśnieżonymi ścianami i jasnoniebieskim niebem, arena ta ma tylko jedno wejście, za które służą wielkie stalowe wrota.

Jade's Desert / Desert
Jade's Desert / Desert

Jade's Desert / Desert

UMK III / MKT MK 9

Nie wiadomo dokładnie dlaczego nazwano ją Pustynią Jade. Wiadomo natomiast, że posiada ruchome piaski, które wciągają nieostrożnych podróżnych i mnóstwo ruin, które niszczeją w tym niegościnnym miejscu. Jak głosi plotka, to właśnie na tej pustyni utknął Cyrax, którego później uratowały Amerykańskie Siły Specjalne.

Jinsei Chamber

Jinsei Chamber

[ MKX ]

Komnata powstała podobno u zarania czasu. To jaskinia, w której ścianach wykuto podobizny Starych Bogów, a w wyżłobieniach płynie Jinsei niczym niebieska lawa. Po lewej stronie jaskini stoi rzeźba przedstawiająca narodziny światów, a po prawej inna, opowiadająca historię upadłego Starego Boga Shinnoka pokonanego przez Raydena.

Pieczara służy za Serce Jinsei, które jest ucieleśnieniem mocy płynącej przez Ziemię niczym krew w żywym organizmie. Sercem komnaty jest niebieski wir, w którym Rayden odnawia swe boskie siły.

Kahn's Arena / Coliseum
Kahn's Arena / Coliseum
Kahn's Arena / Coliseum
Kahn's Arena / Coliseum

Kahn's Arena / Coliseum

MK II / MKT MK:SM MK:A MK 9

Cesarz Shao Kahn rozkazał zbudować tę arenę z okazji Mortal Kombat w Outworld. Na niej to rozegrały się ostatnie walki turnieju, którym on sam przypatrywał się ze swego tronu. Na widowni są setki miejsc dla całej rzeszy istot z Outworld, która nieraz ma okazję zobaczyć jak sam cesarz stacza walki na arenie.

Kombat Crag

Kombat Crag

[ MK:SM ]

Kombat Tomb
Kombat Tomb

Kombat Tomb

MK II / MKT MK:SM

Czyj to grobowiec właściwie nie wiadomo. Ma jednak jedną bardzo ciekawą rzecz. Cały sufit ma kolce, na które może zostać nabity nieszczęśnik przegrywający walkę. Pod Grobowcem znajduje się Zbrojownia, a na horyzoncie widać skrzydlate gady i Ważki (Dragonfly).

Kove

Kove

[ MKX ]

Targana sztormami zatoka pełna wraków statków z podartymi żaglami i zerwanymi linami. Wojownicy zmuszeni są walczyć na zdezelowanym pomoście, w który co jakiś czas fale rozbijają rozkładające się zwłoki.

Krimson Forest

Krimson Forest

[ MK:A ]

Miejsce to leży wysoko w górach i niewielu udało się tu dotrzeć żywym. Głęboko w sercu Karmazynowego Lasu znajduje się wejście do górskiej fortecy klanu Czerwonego Smoka.

Krossroads

Krossroads

[ MKX ]

Piekielna wersja Wielkiego Kanionu, gdzie zamiast wody w dole płynie lawa, a łagodne i zaokrąglone ściany tu są poszarpane i ostre. W oddali widać stalowe kolumny służące jako pręgierze do tortur. Dzikie stworzenia zamieszkujące Netherealm żywią się uwięzionymi duszami skutymi łańcuchami. Na niebie widać latające kreatury, a w oddali widać Fortecę Quan Chi wzniesioną na niedostępnym szczycie.

Kuatan Jungle

Kuatan Jungle

[ MKX ]

Arena ta znajduje się w Outworld, a konkretnie w królestwie Kuatan rządzonym przez Shokanów. Wojownicy na niej walczący nie mają łatwo, ponieważ brodzą po kostki w wodzie, a gdzieś z boku widać wielkie gady nie wyglądające na wegetarian. Można również dostrzec tu ruiny jakichś starożytnych budowli.

Kuatan Palace
Kuatan Palace

Kuatan Palace

MK:DA / MK:TE MK:D / MK:U

Rasa Shokanów, pół-ludzi, pół-smoków, była dowodzona przez swych przywódców z sali tronowej Pałacu Kuatan. Goro, książę Shokan, zmarł po wielu stuleciach panowania. Starannie przygotowana procesja pogrzebowa umieściła jego sarkofag w Kręgu Wyroków. Posągi jego przodków patrzyły jak sarkofag został opuszczony do wiecznie płynącej rzeki lawy. Księżniczka Kitana, reprezentująca Królewską Rodzinę Edeni, brała udział i pożegnała swego starego przyjaciela.

Ladder

Ladder

[ MK IV / MKG ]

Tło z ekranu wyboru postaci z MK IV. Widać księżyc w pełni, burzowe chmury, a za arenę służy połać szarego kamienia.

Lava Shrine

Lava Shrine

[ MK:DA / MK:TE ]

W tym ukrytym pod ziemią ołtarzu, święci mężowie inkubują jajo ostatniego Wielkiego Smoka. Legenda głosi, że gdy jajo pęknie, Król Smok powróci i raz jeszcze zawładnie Outworld.

Lin Kuei Palace
Lin Kuei Palace

Lin Kuei Palace

MK:A (1) MK:A (2)

Kwatera główna odrodzonego niedawno klanu Lin Kuei. Zajęta przez Sub-Zero, starożytna budowla, znajduje się gdzieś na Arctikce. Wzniesiona przez boga Edeni, Argusa, zawierała sekretną komnatę ze skarbami przeznaczonymi dla Tavena.

Lin Kuei Temple
Lin Kuei Temple

Lin Kuei Temple

MK:DA / MK:TE MKX

Świątynia Lin Kuei znajduje się w Królestwie Ziemskim, wysoko w wiecznie ośnieżonych górach i jest domem dla Sub-Zero i reszty klanu Lin Kuei, któremu teraz przewodzi. W oddali widać wiszące mosty łączące pobliskie szczyty, na których wzniesiono małe stróżówki, które mają ostrzegać przez intruzami.

Wielka statua na dziedzińcu przedstawia pierwszego Wielkiego Mistrza Lin Kuei, a jego płonące ręce symbolizują wieczny ogień. Sarkofagi po obu stronach posągu zawierają ciała byłych mistrzów, którzy polegli w walce. Cały dziedziniec jest miejscem kultu dla Lin Kuei, a także polem do testowania umiejętności wojowników.

Liu Kang's Tomb

Liu Kang's Tomb

[ MK:D / MK:U ]

(O) Po tym jak Liu Kang został zamordowany przez Mordercze Przymierze, mistrzowie Wu Shi Academy starannie mumifikowali jego ciało i ukryli głęboko w pobliskim lesie, z dala od sił zła. Uczniowie świątyni czasem przychodzą do Grobowca Liu Kanga, by się wyciszyć i medytować nad swymi naukami. Medaliony upamiętniające jego cztery zwycięstwa w Mortal Kombat leżą wyeksponowane nad wiecznym płomieniem rozpalonym ku jego pamięci.

Living Forest
Living Forest
Living Forest
Living Forest
Living Forest

Living Forest

MK:SM MK II / MKT MK IV / MKG MK:D / MK:U MK 9

(MK:D) Żyjący Las leży w Outworld. Te tajemnicze lasy od wieków prześladują mieszkańców. Gdy drzewa osiągną odpowiedni wiek na ich pniu zaczyna formować się twarz. Twarze te czasem poruszają się, bądź też pozostają nieporuszone przez wieki.

(MK 9) Pomimo iż Żyjący Las nazywany jest tak od drzew, które wydają się być żywe, to jest to miejsce śmierci. Po świecie krążą historie o nieostrożnych podróżnych, połkniętych przez zawodzące drzewa. Mówi się, że ci, którzy zostali pochłonięci przez las - stają się lasem, a ich twarze wyryte zostają na pniach. Shao Kahn już dawno nauczył się nie posyłać wojsk przez ten zdradziecki las. Wielu jego najlepszych żołnierzy zginęło w gęstym listowiu. Prawdopodobnie to zabójcza natura Żyjącego Lasu sprawiła, że przez tysiąclecia nie doznał zniszczenia.

Oficjalny opis nie mówi też o tym, że drzewa mogą też zjeść delikwenta, jeśli akurat coś w tą ich twarz wpadnie. Inne znów mają długie, pozbawione liści gałęzie, na które nabijają przechodzące obok nich istoty. W lesie tym znajduje się też bardziej podmokły teren, w którym to w Shaolin Monks pieczarę miał Reptile. Ponadto też w tej odsłonie, las ten zamieszkiwały węże wodne, wyłaniające się z sadzawek i strumieni i kąsające przechodzących delikwentów.

Lost / Scislac Busorez

Lost / Scislac Busorez

[ UMK III / MKT ]

Normalny portal, który najprawdopodobniej prowadzi do Outworld, a co jakiś czas na jego tle można zobaczyć walczących wojowników. Za pole walki służy most zawieszony w powietrzu.

Lost Tomb

Lost Tomb

[ MK:DA / MK:TE ]

(O) Zaginiony Grobowiec leży na Złotej Pustyni, wewnątrz piramidy w kompleksie Ruin Sarna. Wejście do niego było zasypane przez tysiące lat, do czasu aż wielkie trzęsienie ziemi odsłoniło wejście. Armia Króla Smoka została tutaj pogrzebana, do czasu jego powtórnego przybycia. Nieznany strażnik dogląda grobowca i jego portalu. Niegdyś myślano, że cała piramida jest pełna.

Lower Mines

Lower Mines

[ MK:D / MK:U ]

(O) Ten kopalniany kompleks, używany do wyrobu broni, leży w Outworld. Wielka, mechaniczna głowa bestii zgniata skały w swych żelaznych szczękach. Na niższym poziomie wielka, koło młyńskie obraca się i miażdży kamienie. Kamienie są potem wrzucane do pieca.

Lumber Mill

Lumber Mill

[ MK:A ]

Tartak leży w Outworld. Prawdopodobnie służył niegdyś imperium do wyrobu broni, lub jej komponentów. Teraz jest polem walki dla wojowników biorących udział w Mortal Kombat. Pechowi przegrani są najczęściej wrzucani do obrabiarki drewnianych bali.

Lung Hai Temple

Lung Hai Temple

[ MK:DA / MK:TE ]

Świątynia Lung Hai służy jako miejsce ofiarne poświęcony wielkiemu, morskiemu smokowi. Pokonani w walce wojownicy są składani w ofierze na pływającej platformie w małej, morskiej zatoczce.

Meteor Storm

Meteor Storm

[ MK:A ]

Arena zbudowana obok kompleksu świątynnego, wysoko w górach. Wojownicy na niej walczący muszą nie tylko strzec się swego przeciwnika, ale i meteorytów, które nieustannie spadają z nieba.

Moloch's Lair

Moloch's Lair

[ MK:DA / MK:TE ]

Znajdująca się głęboko pod pałacem Shang Tsunga, pieczara ta służy jako miejsce kaźni. Moloch, niszczyciel Oni, pożera ludzkie mięso w tej świątyni śmierci.

Netherealm / Hell

MKG MK:SM MK:A MK 9

Netherealm to po prostu Kraina Umarłych bardziej znana jako Piekło. To bardzo niegościnny świat pełen lawy, ognia i gołych skał, a także wszelkiej maści demonów i chodzących i ożywionych magią szkieletów.

Jedynym odstępstwem od tej reguły była wersja w MKG, która wyglądem przypominała jakąś salę tronową. W jednym miejscu tej okrągłej komnaty widać było tron. Sala ta może być salą tronową Shinnoka, w której ten, obserwuje walczących wojowników.

Netherealm Cliffs

Netherealm Cliffs

[ MK:A ]

Niebezpieczny region Netherealm. Wznoszą się tu góry, z których lawa wypływa niczym woda z górskich źródeł. Pośród tych wniesień znajduje się wielka, unosząca się nad morzem lawy platforma, na której walki toczą wojownicy.

Nethership

Nethership

[ MK:DA / MK:TE ]

Przez wieki Shang Tsung używał tego statku widmo do przewożenia wojowników na swą wyspę na Zagubionym Morzu, gdzie ci mieli stawać do walki w Mortal Kombat. Czasem używał go też do dostania się do niebiańskiego Portalu prowadzącego do Outworld.

Nethership Interior
Nethership Interior

Nethership Interior

MK:D / MK:U MK:A

(O) Zejście pod pokład statku widmo Shang Tsunga równa się śmierci. Głównym zadaniem statku jest przewożenie więźniów do Pałacu Tsunga. Więźniowie dożywają tu swych dni w niewoli, by w chwili śmierci oddać dusze Shang Tsungowi. Dawniej statek ten przewodził zaproszonych gości na tajemniczą wyspę leżącą na Zagubionym Morzu, na najkrwawszy turniej sztuk walki, Mortal Kombat.

Nexus

Nexus

[ MK:D / MK:U ]

Ta wieczna pustka jest skrzyżowaniem światów. Mówi się, że pojawiają się tu najdziwniejsze istoty z różnych światów. Mówi się też, że mistycy, twórcy "Niebiańskiego Portalu" (Celestial Portal), stworzyli tę budowlę.

Noob's Dorfen

Noob's Dorfen

[ MK III / MKT ]

Miejsce to znajduje się zaraz obok balkonu, który jest siedzibą Motaro. Jest tu mroczno, więc Noob Saibot, który tu przebywa, może spokojnie, przez nikogo nie zauważony, przemykać w ciemnościach.

Outworld Marketplace

Outworld Marketplace

[ MKX ]

Targ znajduje się w Outworld, a konkretnie w miejscu uznawanym za stolicę tego świata. Jest to miasto zbudowane wokół pałacu Shao Kahna. Ponieważ w Outworld nieustannie panuje wojna, w tle widać wielkie, masywne mury, a sam pałac otaczają dodatkowe wewnętrzne mury obronne. Samo miasto jest labiryntem wąskich uliczek, które co jakiś czas otwierają się na większe place, a rynek jest właśnie jednym z nich. Widać na nim stragany, a także kupców, biedaków i stworzeń niespotykanych na Ziemi, które służą tu za maskotki lub zwierzęta pociągowe.

Outworld Portal

Outworld Portal

[ MK:DA / MK:TE ]

Portal ten jest spowity mgłą, tak że niewielu może go odnaleźć. Mówi się, że wiedzą o nim jedynie bogowie i magowie, i tylko oni potrafią używać Sfery Portalu. Portalem tym można dostać się praktycznie wszędzie, ale najczęściej służy on jako brama do Outworld lub na Ziemię.

Outworld Spire

Outworld Spire

[ MK:A ]

Przypomina niekończącą się wieżę z tysiącami schodów. Przez zakratowane okna przebija słabe, niebieskawe światło, a na ścianach płoną ognie w kagankach.

Palace Gates

Palace Gates

[ MK I ]

Wrota te prowadzą do pałacu Shang Tsunga, który znajdował się na wyspie maga, nim pochłonęło ją morze. Przy wrotach stoi piękny posąg Buddy i lwy strzegące bramy. Przy samej bramie spotkać też można Zamaskowanych Strażników, którzy pilnują by nieproszeni goście nie weszli do środka.

Palace Grounds

Palace Grounds

[ MK:DA / MK:TE ]

Cały pałac wraz z jego dziedzińcem został wybudowany przez lud Li Mei, pod groźbą śmierci. To tutaj miał miejsce sławny turniej, który Shang Tsung urządził, by zdobyć dusze dla zmumifikowanej armii Króla Smoka.

Pit I
Pit I
Pit I

Pit I

MK I / MKT MK:SM MK:D

Arena ta znajdowała się na wyspie Shang Tsunga. Był to most i kwadratowa arena, obie z ostrymi kolcami na dole, które czekały na przegranych, którzy mieli pecha spaść z pola walki powyżej.

Pit Bottom
Pit Bottom
Pit Bottom

Pit Bottom

MK I / MKT MK:SM MK 9

Plotka głosi, że walki na wyspie Tsunga odbywały się nie tylko na moście i arenie, ale i pod nimi, pomiędzy rzędami ostrych jak brzytwy kolców i innymi nieszczęśnikami, który wiele wieków wcześniej mieli pecha spaść z aren powyżej i nadziać się na kolce.

Pit II
Pit II
Pit II

Pit II

MK II MK:SM MK 9

(MK 2011) Nieszczęśnicy, którym niefortunnie udało się wzbudzić gniew Shang Tsunga, są zmuszeni walczyć ze sobą nad Jamą (Pit), moście zawieszonym wysoko nad morzem ostrych jak brzytwa, demonicznych ostrzy, najbardziej zdradliwą ze wszystkich aren na wyspie. Pomimo iż oryginalna konstrukcja nie zawierała ostrzy, Shang Tsung narzekał na zbyt dużą liczbę ocalałych i rozkazał ich umieszczenie, by zapewnić tragiczny koniec walczących. Potem postawił zamaskowanego Reptile'a na dnie Jamy, by wykańczał wszystkich, którzy przeżyli upadek. Pobojowisko na dole jest ostatecznie pochłaniane przez wiele podziemnych stworzeń żyjących pod pałacem. Bezceremonialny koniec dla niegodnych.

Miejsce to znajdowało się na wyspie Shang Tsunga. Był to długi most zawieszony nad wysoką przepaścią, do której po wygranej walce zwycięzca mógł zrzucić przeciwnika. W Shaolin Monks pojawiła się tutaj pewna nieścisłość, ponieważ w Mortal Kombat II arena w tle ma wyklan i wydaje się być miejscem dość ciepłym, a potwierdza to najnowszy render z Mortal Kombat (2011), to w Shaolin Monks na tę arenę posyła nas Smoke, a nazywa ją "the Frozen Pits" i rzeczywiście - w tej grze na arenie tej pada śnieg, jest oblodzona i ogólnie jest tam mroźno.

Pit III

Pit III

[ MK III / UMK III / MKT ]

Starożytna budowla, pusta w środku poza wąskim mostem służącym za pole walki wojowników. Ma tylko jedno wejście, a po drugiej stronie mostu znajduje się tron. Całe wnętrze rozświetlone jest jedynie przez zielone lampiony umieszczone na ścianach. Przegrani z reguły kończą walkę na wirujących ostrzach umieszczonych pod mostem.

Portal
Portal
Portal

Portal

MK II / MKT MK:SM MK:D

(O) Arena na leży na Wyżynach Outworld. Portal obraca się z prędkością trąby powietrznej, wytwarzając tym samym błyskawice. Wrota te są bardzo niestabilne i niebezpieczne, dlatego są strzeżone przez Druidów.

Prison / Prison of Souls
Prison / Prison of Souls

Prison / Prison of Souls

MK IV / MKG MKM:S-Z

Więzienie to pole walki w inwazji Shinnoka na Edenię. Ma mnóstwo wiatraków, w które zostają wrzucani pechowcy przegrywający walkę na tejże arenie. Obecność tego poziomu w Mythologies: Sub-Zero sugeruje, że arena ta znajduje się w Netherealm, ponieważ to właśnie tam natknął się na nią Sub-Zero podczas poszukiwań Amuletu Shinnoka.

Pyramid of Argus

Pyramid of Argus

[ MK:A ]

Piramida znajduje się we wnętrzu krateru w Edeni. Została stworzona przez Argusa, na rozkaz Starych Bogów. To tutaj rozegrała się ostateczna walka, która miała zapobiec Zagładzie.

Quan Chi's Fortress
Quan Chi's Fortress
Quan Chi's Fortress

Quan Chi's Fortress

MK:DA / MK:TE MK:D / MK:U MKX

Forteca Quan Chi znajduje się w Outworld. Świetlista kopuła to miejsce, gdzie mag może odnowić swe siły, a także bezpiecznie opuścić swe ciało, gdy będzie odbywał mentalną podróż do innych światów. Z boku znajduje się arena, na której czarnoksiężnik stacza pojedynki, a wszystko to jest zawieszone nad siecią laserową.

(MKX) Włości Quan Chi z zewnątrz wyglądają jak kawał kamienia, ale wewnątrz przywodzi na myśl laboratorium skrzyżowane z biblioteką i salą tortur. Wszędzie powtarza się motyw czaszek i kości, które szczególnie widać na filarach, klatce schodowej i wielkim żyrandolu. Z sufitu zaś zwisają szklane kule ze smoczymi embrionami. Na szczególną uwagę zasługuje sadzawka na środku pomieszczenia, która służy do tworzenia upiorów takich jak zmarli Liu Kang, Kung Lao, czy Kitana.

Red Dragon Caverns

Red Dragon Caverns

[ MK:A ]

Głęboko w sercu góry znajduje się Twierdza Czerwonego Smoka. To pomieszczenie jest jednym z wielu w kompleksie jaskiń i wygląda na jakiś rodzaj magazynu lub uprzątnięte w pośpiechu laboratorium.

Refugee Camp

Refugee Camp

[ MKX ]

Przywodzi na myśl zakątek portu, w którym jest pełno stalowych kontenerów, dźwigów i drewnianych skrzyń, z tą różnicą, że tu zamiast robotników portowych widać żołnierzy z Sił Specjalnych. Na uwagę zasługuje też widoczny w tle portal prowadzący do Outworld.

Reiko's War Room

Reiko's War Room

[ MK:A ]

Komnata należąca go generała Reiko, jednego z głównych dowódców cesarza Shao Kahna. To pomieszczenie przygotowań do kampanii wojennych, jako że znajdują się tutaj wielkie mapy i stół przy którym dowódcy planują swe ataki.

Reptile's Lair
Reptile's Lair
Reptile's Lair

Reptile's Lair

MK IV / MKG MK:SM MK:A

Reptile otrzymał swą pierwszą pieczarę, gdy był na służbie u Shinnoka. Pieczara ta była mroczna, wilgotna i miała zielony poblask. Gdzieś we mgle dało się dostrzec szamoczące się postacie, a zewsząd spoglądały gadzie oczy.

Rooftop
Rooftops
Rooftop

Rooftop(s)

MK III / UMK III / MKT MK:SM MK 9

To dach Banku. Z niego rozpościera się widok na całe miasto i Fortecę Shao Kahna. Po obu stronach dachu wyrzeźbione są gargoyle. To tutaj miała miejsce walka Sonyi z Kano, kiedy ten ostatni prawie zginął, gdy Sonya wyrzuciła go za balustradę, prosto na chodnik w dole.

Sarna Ruins

Sarna Ruins

[ MK:DA / MK:TE ]

Ruiny Sarna leżą zaraz obok Piramidy Króla Smoka. Po jego śmierci miano nadzieję, że to właśnie tam będzie można zainkubować ostatnie smocze jajo. Ale wraz z narastającą niestabilnością tego terenu, święci mężowie Króla Smoka byli zmuszeni ukryć jajo w podziemnej pieczarze, daleko stąd.

Scorpion's Lair
Scorpion's Lair

Scorpion's Lair

(MK III) / UMK III / MKT MK:A

Pieczara Scorpiona leży w Netherealm. W tle widać płynącą lawę, a z niej wyrastają wysokie słupy przyozdobione czaszkami poległych tu istot. Nad nią znajduje się Jaskinia Shao Kahna.

Shang Tsung's Gardens
Shang Tsung's Gardens

Shang Tsung's Gardens

MK 9 (1) MK 9 (2)

Ogród znajduje się na Wyspie Shang Tsunga i jest jednym z bardziej malowniczych miejsc na wyspie. Można też wywnioskować, że znajduje się w jej centrum, ponieważ postaci zawsze wydają się przechodzić tędy w wędrówce do innych zakamarków wyspy. Uwagę zwracają posągi obrośnięte zeschniętymi już pędami, wodospad, a także widoczny w oddali most, na którym dwaj wojownicy toczą walkę.

Shang Tsung's Palace

Shang Tsung's Palace

[ MK:DA / MK:TE ]

Shang Tsung miał dwa pałace, z których ten jest drugi i który to pałac czarnoksiężnik wybudował sobie, gdy odzyskał łaskę Shao Kahna po nieudanej inwazji na Ziemię. Gdy Tsung ubił interes z Quan Chi, ten otworzył w głównej komnacie pałacu wielkie Tornado Dusz (Soulnado), które dawało magowi dostęp do niewyczerpanej ich ilości, a tym samym do życia wiecznego i wiecznej młodości. Wszystko to jednak zostało zniszczone, gdy Rayden wysadził się w powietrze i zmiótł pałac i wszystko w promieniu kilku kilometrów, próbując zgładzić zmartwychwstałego Króla Smoka.

Shao Kahn's Balcony

Shao Kahn's Balcony

[ MK:A ]

Balkon Shao Kahna jest częścią jego Pałacu, a dokładniej dolną szczęką czaszki, tworzącej szczyt Twierdzy. Co jakiś czas cesarz przemawia stąd do wojsk, które wyruszają na kolejne podboje.

Shao Kahn's Throne Room
Shao Kahn's Throne Room

Shao Kahn's Throneroom

MK:A MK 9

To właśnie z tej sali cesarz Outworld, Shao Kahn, włada swym imperium. Cała komnata ma kształt czaszki, a za okna, pomiędzy którymi umieszczony jest tron, służą dwa otwory w kształcie oczodołów. W tych mrocznych czasach sala tronowa stała się również polem walki wojowników.

W MK 9 sala zyskała jednak zupełnie nowy wygląd. W jej centralnym punkcie stoi tron władcy Outworld, za którym przebija niebieskie światło (najprawdopodobniej docierające z zewnątrz), które oświetla komnatę. Na lewej ścianie od tronu znajduje się główne wejście do komnaty - wielkie dwuskrzydłowe drzwi, a samego tronu i cesarza strzeże tygrysopodobny stwór z dwiema parami oczu zwany TaiGore.

Shaolin Temple
Shaolin Temple

Shaolin Temple

MK IV / MKG MKM:S-Z

Świątynia Shaolin jest dokładnie tym, na co wskazuje nazwa. Wokół drzwi prowadzących do tej komnaty są wyryte piktogramy, a za okami szaleje burza. To w tej komnacie Liu Kang pożegnał księżniczkę Kitanę po wygranej wojowników z Shinnokiem.

Shinnok's Pyramid

Shinnok's Pyramid

[ MKM:S-Z ]

Piramida Shinnoka znajduje się w Netherealm. Ta starożytna budowla, zanurzona w morzu lawy, od wieków służy jako siedziba władców Krainy Zmarłych. Prowadzi do niej tylko jedna droga, a jest nią Most Nieśmiertelności.

Shinnok's Spire

Shinnok's Spire

[ MK:A ]

To budowla wzniesiona ponad morzem lawy w Netherealm. Składa się z kilku poziomów, na których pułapki czyhają na każdym kroku, by pozbawić życia istoty próbujące dotrzeć na sam szczyt.

Shinnok's Throneroom

Shinnok's Throneroom

[ MK:A ]

To sala tronowa Shinnoka, skąd upadły Stary Bóg sprawuje niepodzielną władzę nad Krainą Umarłych. Nie jest pewne czy znajduje się ona na szczycie piramidy, czy też może w innej budowli.

Sky Temple
Sky Temple
Sky Temple

Sky Temple

MK:D / MK:U MK:A MKX

(O) Świątynia ta leży na Ziemi i jest miejscem medytacji lorda Raydena. Jego wielki młot leży na jej dachu i służy za piorunochron. Niebiańska Świątynia liczy sobie 1.666 stóp, lub 508 metrów.

Slaughterhouse

Slaughterhouse

[ MK:D / MK:U ]

(O) Rzeźnia leży w Outworld, w mieście Nekros. W niej znajdują się zgniatarki. Do nich, jako ofiary, wrzucane są zwierzęta i ludzie. Ich pozostałości wpadają do rzeki krwi, podczas gdy ich mięso jest jedzone przez mieszkańców tego mrocznego świata.

Smoke's Portal

Smoke's Portal

[ MK III / MKT ]

Arena ta to most, na którego tle widać wirujący, pomarańczowo-czerwony portal. Jest to arena, na której walczy się z cybernetycznym ninja, Smoke'em.

Soul Chamber
Soul Chamber
Soul Chamber
Soul Chamber

Soul Chamber

MK III / UMK III / MKT (MK IV) / MKG MK:A MK 9

Gdy, podczas inwazji na Ziemię, Shao Kahn ukradł dusze wszystkim jej mieszkańcom, ukrył je w tym miejscu, gdzie strzegli ich jego Mroczni Kapłani. Nad tą komnatą znajduje się Balkon, gdzie straż pełni Motaro, a w cieniach przemyka Noob Saibot.

Soul Tombs

Soul Tombs

[ MK:SM ]

Mówi się, że Grobowce Dusz to magiczne miejsce, skąd swą moc czerpie Shang Tsung. Plotka głosi, że gdy ktoś odchodzi z tego świata, jego dusza jest przyzywana do Grobowców i oddawana Shang Tsungowi, by ten mógł ją pochłonąć. Ponadto miejsce to jest domem dla Piekielnej Bestii zwanej Orochi.

Street
Street
Destroyed City

Street / Destroyed City

MK III / UMK III / MKT MK 9 MKX

Zwykła ulica na Ziemi, która podczas inwazji Shao Kahna służyła za pole walki wojowników. Na niej znajduje się Bank, a pod nią Metro, które to również były polem bitwy.

(MKX) Zniszczona ulica podczas inwazji Shao Kahna na Ziemię. W oddali widać zniszczone budynki oraz jeden w wielką wyrwą, którą zrobił spadający samolot, przy którego wraku wojownicy toczą walki.

Subway
Subway
Subway

Subway

MK III / UMK III / MKT MK:A MK 9

Podziemna stacja służąca za pole walki podczas inwazji Shao Kahna na Ziemię. Pechowcy przegrywający walkę z reguły kończą pod kołami pociągów przejeżdżających od czasu do czasu przez tę stację. Nad stacją znajduje się Ulica (Street).

Swamp

Swamp

[ (MK:DA) / MK:TE ]

Nie wiadomo dokładnie gdzie znajdują się bagna, ale najprawdopodobniej w Outworld. To miejsce, które Reptile może chwilowo nazwać domem. Jest tu dużo wody i drzew.

Tekunin Prison

Tekunin Prison

[ MK:A ]

Pierwsze więzienie służyło jako pole walki w inwazji Shinnoka na Edenię i było bardzo podobne do Więzienia Tekunin. Miało mnóstwo wiatraków, w które zostali wrzucani pechowcy przegrywający walkę na tejże arenie. Ta lokacja znajduje się jednak nie w Netherealm, ale na statku klanu Tekunin, którego przywódcą jest zbuntowany cyber-ninja, Sektor.

Temple
Temple

Temple

MK III / UMK III / MKT MK 9

Shao Kahn nakazał wzniesienie tej Świątyni jako miejsca walki dla pozostałych na Ziemi wojowników i jego zawodników w czasie jego inwazji na Królestwo Ziemskie.

Throneroom
Throneroom

(Shang Tsung's) Throneroom

MK I MK 9

To pierwszy pałac Shang Tsunga, znajdujący się na jego wyspie na Zagubionym Morzu, gdzie ten w sali tronowej miał tron, a wszystko aż kapało od złota. Właśnie dlatego Kano przybył na jego wyspę; złoto okazało się pokusą zbyt silną.

Tomb

Tomb

[ MK IV / MKG ]

Arena służąca za pole walki wojowników podczas inwazji Shinnoka na Edenię. Ma wiele okien, a największe z nich zbudowano na podobieństwo czaszki. To tutaj miały miejsce narady Shinnoka i jego nadwornego maga, Quan Chi.

(Shao Kahn's) Tower
(Shao Kahn's) Tower
(Shao Kahn's) Tower
(Shao Kahn's) Tower

Tower / Shao Kahn's Tower

MK II / MKT MK:SM MK:A MK 9

Wieża, często zwana Wieżą Shao Kahna, leży w Outworld. Służyła jako arena w walkach drugiego Mortal Kombat. Ma wielkie okno przed którym lewituje jeden z Mrocznych Kapłanów cesarza. W Shaolin Monks lokacja ta była częścią Evil Tower i znajdowała się na jednym z najwyższych poziomów wieży. Nad nią była już tylko okrągła wieża, a na jej szczycie znajdował się portal.

Training Room
Training Room

Training Room

MK 9 MKX

Miejsce treningowe wojowników... w MK9 wyglądem przypomina starą, drewnianą karczmę, często widzianą na starych, azjatyckich filmach, w których najczęściej odbywają się burdy. Na uwagę zasługuje wielki gong wiszący z tyłu, a także kilka bocznych pomieszczeń przypominających pokoje. W MKX ma bardzo futurystyczny i surowy wygląd z betonowymi ścianami i wiszącymi na nich dwoma telebimami.

Warrior Shrine
Warrior Shrine

Warrior Shrine

MK I MK:SM

Pierwsza Kapliczka Wojowników znajdowała się na Wyspie Shang Tsunga na Zagubionym Morzu. Wyróżniała się tym, że stały tam posągi wszystkich wojowników biorących udział w pierwszym Mortal Kombat, z posągiem Goro w centralnym miejscu, jako niekwestionowanym mistrzem turnieju Shaolin.

Potem jednak Kapliczka zmieniła swe miejsce i została (poprzez zamieszanie ze scenariuszem) przeniesiona na Ziemię, w pobliże Wu Shi Academy.

Wasteland(s)
Wasteland(s)
Wasteland(s)
Wasteland(s)

Wasteland(s)

MK II / MKT MK:SM MK:A MK 9

Tak wygląda większość Outworld. Pustynia z ciemnym niebem, rozpalonymi gdzie niegdzie ogniskami i machinami bojowymi. Rozrzucone po tej połaci ziemi są też liczne ruiny i posągi nieznanych istot.

Waterfront

Waterfront

[ UMK III / MKT ]

Kolejne miejsce służące jako pole walki dla wojowników walczących podczas inwazji Shao Kahna na Ziemię. W pobliżu znajduje się zawalony most, a w oddali widać miasto z drapaczami chmur.

Windworld

Windworld

[ MK IV / MKG ]

Arena poświęcona lordowi Raydenowi, na której staczał on swe pojedynki podczas inwazji Shinnoka na Edenię. Położona wysoko w górach, smagana podmuchami wiatru i nieustającym deszczem. Co jakiś czas w oddali widać uderzające pioruny, które czasem rozświetlają twarze na horyzoncie, najprawdopodobniej należące do innych bogów.

Wu Shi Academy

MK:DA / MK:TE MK:SM

(O) Zawieszona nad symboliczną otchłanią, na tej płóciennej arenie wojownicy doskonalą swe umiejętności w sztukach walki. Akademia Pięciu Mistrzów wyszkoliła wielu bohaterów Outworld.

W Shaolin Monks był to złożony kompleks budynków, które były częścią Świątyni Shaolin.

Yin Yang Island

Yin Yang Island

[ MK:D / MK:U ]

(O) Wyspa ta jest zawieszona pomiędzy dwoma światami, Ziemią i Outworld. Żeglarze opowiadają jakoby widzieli spowitą mgłą wyspę, która zaraz znika. Mówi się, że drzewa zmieniają się tam w węże, a potem znów w drzewa. Nikt im jednak nie wierzy i składa ich wizje na karb rumu.